2020.10.01.

A Fővárosi Vízművek Zrt. levele

2020. szeptember 29-i keltezéssel az alábbi levelet kaptuk a Fővárosi Vízművek Zrt. illetékeseitől a víz- és csatorna bekötésekkel kapcsolatban, azzal a kéréssel, hogy a lakossággal ismertessük meg annak tartalmát.

  KÖZÉRDEKŰ      VÍZ- ÉS CSATORNA BEKÖTÉS  


A Fővárosi Vízművek Zrt. levele

Tisztelt Polgármester Úr!

Társaságunkhoz egyre több igénybejelentés érkezik új ivóvíz és szennyvízbekötés néhány napos átfutási idővel történő létesítésének igényével, az előírások és szabályszerűség mellőzésével.

Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy a bekötés létesítésének folyamata időigényes, egymásra épülő feladatokból áll, melyek együttes időtartama több hónapot vesz igénybe.

Az egymásra épülő folyamat főbb lépései a teljesség igénye nélkül az alábbiak:

  1. Elvi nyilatkozat igénybejelentő nyomtatvány igénybejelentő részéről történő leadást követően az elvi nyilatkozat kiadása
  2. Ivóvíz bekötési és vízhálózati (belső gépészeti) tervek tervező általi benyújtása, majd Szolgáltató általi véleményezése ivóvízbekötés esetén, valamint szennyvíz bekötési tervek benyújtása és véleményezése.
  3. A bekötési tervek e- közmű rendszerben történő közműegyeztetése (nem feltétele a igénybejelentés benyújtásának)
  4. Új bekötés létesítésére vonatkozó igénybejelentéshez kapcsolódó dokumentumok maradéktalan kitöltése és leadása, szolgáltató általi áttekintése
  5. Szolgáltatói hozzájárulás és árajánlat kiadása
  6. Kivitelezőről történő nyilatkozat, megrendelő visszaküldése (közműegyeztetés, forgalomtechnikai terv,közútkezelői hozzájárulás, tulajdonosi hozzájárulás benyújtása, mérőhely készre jelentése)
  7. Közszolgáltatási szerződés megkötése, bekötés létesítéséhez szükséges számlák befizetése, vízmérési hely átvétele
  8. Munkakezdési engedély megkérése
  9. Bekötés kivitelezése
  10. Számlázásba vétel
  11. Használatbavételi hozzájárulás

A fentiekben részletezett folyamat számos lépése Társaságunktól független jellemzően minimum 30-30 napos átfutási idővel beszerezhető engedélyek (mint pl. közműegyeztetés, közútkezelői hozzájárulás, tulajdonosi hozzájárulás, burkolatbontási engedély, munkakezdési hozzájárulás, stb.).

A fentiekben bemutatott összetettségre figyelemmel, kérjük a bekötési igényeket időben, legalább 4-6 hónapos átfutási idővel kalkulálva nyújtsák be, mert sajnos sem néhány napos, sem néhány hetes átfutási idővel nem megvalósítható szabályszerűen egy bekötés. Továbbá szeretnénk felhívni a figyelmet arra is, hogy az átfutási időket jelentősen meghosszabbítja, amennyiben az igénybejelentő nem megfelelően kitöltött, hiányos dokumentumokat nyújt be, illetve a kiírt hiánypótlásokat heteken keresztül nem, vagy nem teljes körűen pótolja.

Kérjük a kiemelt beruházásaik során a víziközmű ellátás intézését időben kezdjék el, és folyamatosan ellenőrizzék tervezőiket és kivitelezőiket annak érdekében, hogy a bekötések egy reálisan meghatározott határidőre teljesülni tudjanak.

Számos esetben fordul elő, hogy a település lakossága is Önökhöz fordul segítségért a bekötés létesítésének „elhúzódása” miatt. Ezen megkeresésekre is jellemző, hogy nem teljesített hiánypótlások hátráltatják a folyamatban a továbblépést. Tekintettel arra, hogy az adatvédelemi előírások miatt az Önkormányzatot nem tájékoztathatjuk más ügyféllel kapcsolatos adatokról, információkról, kérjük, hogy a segítségre szoruló, vagy közvetlen kapcsolattartást igénylő ügyfeleknek jelezzék a díj ellenében igénybe vehető kiemelt ügyfélkezelési szolgáltatásunk lehetőségét a premiumszolgaltatas@vizmuvek.hu e-mail elérhetőségen.

20201001_VIZBEKOTES_LEVEL_B.jpg

Amennyiben az ügyfél nem kívánja igénybe venni kiemelt ügyfélkezelési szolgáltatásunkat, úgy a https://ugyfelszolgalat.vizmuvek.hu/ címen a „Segíthetünk önnek?” alatt a „Vegye fel velünk a kapcsolatot” menüponton keresztül érdeklődhet az ügymenetről, továbbá rendelkezésre áll telefonos ügyfélszolgáltunk a +36 1 247-7777-es telefonszámon.

Kérjük fenti tájékoztatásunk szíves tudomásulvételét.

Budapest, 2020. szeptember 29.

Köszönettel:

dr. Paksi Piroska
Értékesítési és Ügyfélszolgálati
Igazgató
dr. Dienes Adrienn
Koordinációs és kapcsolattartási
Osztályvezető

(A cikkben látható képek illusztrációk)

Sütibeállításokkal kapcsolatos információk

Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet.

Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.