Eseménykezelés az FVM területén
Tisztelt kisorosziak! A Fővárosi Vízművek tájékoztatóját közöljük változtatás nélkül, amelyben a rendkívüli események kezeléséről olvashatnak.
VÍZMŰ INFORMÁCIÓ
#kisoroszi #ilovekisoroszi #iloveduna #duna #szentendreisziget #ilovedunakanyar @kisoroszitelepules @kisoroszitelepuleshivatalosoldala
ITT KERESSEN MINKET: facebook | youtube | e-mail | elérhetőségeink
MENETRENDEK: MÁV | Budapest Airport | VOLÁNBUSZ | MAHART | BKK | DKV | MVK | SZKT | Tükebusz
Eseménykezelés a Fővárosi Vízművek Zrt. szolgáltatási területein
Bizonyára már sokakban felmerült a kérdés, mi történik egy csőtörés vagy csatorna-visszafolyás észlelését követően tett bejelentéssel? Hová érkezik a bejelentés, ki kezeli azt, és mi alapján dönti el, hogy mikor történjen a hiba kijavítása?
A Fővárosi Vízművek Zrt. szolgáltatási területén fellépő hibák bejelentésére a nap 24 órájában lehetőség kínálkozik akár telefonon, a Vízvonal 06-40 247-247-es számán, az 1-es menüpont kiválasztásával, akár írásban, a hibabejelentes@vizmuvek.hu e-mail címen. Minőségbiztosítás céljából és annak érdekében, hogy a bejelentéseket könnyebben nyomon követhessük, a telefonhívásokról hangfelvételt készítünk és az adatokat minden esetben írásban is rögzítjük. .
Felhívjuk ügyfeleink szíves figyelmét, hogy a hibabejelentés hivatalos és a mielőbbi javítás szempontjából leghatékonyabb és leggyorsabb módja a fenti elérhetőségeink használata. A telefonon vagy az e-mail-ben érkező jelzés közvetlenül ahhoz a munkatársunkhoz kerül, akinek rálátása van a Fővárosi Vízművek teljes rendszerére, és haladéktalanul az adott probléma megoldásában érintett területet tudja értesíteni. Nagyon fontos, hogy a bejelentő minden lényeges információt és adatot közöljön munkatársunkkal, ezzel is megkönnyítve, hogy az észlelt hiba kivizsgálása és kijavítása a lehető legrövidebb időn belül megtörténjen.
A bejelentéseket diszpécsereink először aszerint csoportosítják, hogy a meghibásodás az ivóvízhálózatot vagy a szennyvízhálózatot érinti.
Ezt követően történik a munka rangsorolása. Ehhez a Fővárosi Vízművek szabályzatában rögzített sürgősségi szintek szolgálnak útmutatóul. A fővárosi kerületekben és az agglomerációban azonos elven és azonos paraméterek figyelembe vételével történik a szintmeghatározás.. A hibák súlyosságát és a rendelkezésre álló erőforrásokat figyelembe véve indul meg a hibaelhárítási folyamat.
Vízágazati események kezelése
A vízágazati eseményeket komplexen vizsgáljuk. A bejelentést követően az eseményt kezelési szinttel, egyes szakaszait (pl. a kivizsgálás, helyszíni előkészítés, burkolat-helyreállítás, stb.) pedig hat sürgősségi szinttel jellemezzük.
Minden eseményt a 4 kezelési szint egyikébe sorolunk
- kiemelt kezelési szintű esemény
-
emelt kezelési szintű esemény
-
normál kezelési szintű esemény
-
vészhelyzeti esemény
A szint meghatározásánál pedig a következő jellemzőket mérlegeljük
- Veszélyezteti-e a Fővárosi Vízművek Zrt. működését?
- Fennáll-e élet- vagy balesetveszély?
- A hiba, illetve annak elhárítása okoz-e vízhiányt?
- Hány főt érint az esemény?
- Várhatóan milyen károk keletkeznek vagy milyen károk keletkeztek?
- Milyen hatással van a közlekedésre?
- Milyen hatást gyakorol a víztermelésre és az üzemeltetésre?
Az egyes események szakaszainak kezdési és befejezési idejét sürgősségi szint alapján határozzuk meg.
A hat sürgősségi szintet az adott meghibásodás körülményei befolyásolják, így például
- az érintettek köre (egészségügyi létesítmény, közintézmény, ipari üzem)
- a hiba következtében fellépő vízminőségi probléma
- a vízfolyás helye
- társközmű esetleges veszélyeztetettsége
- külső hőmérséklet
Szennyvízágazati események kezelése
A szennyvízágazati eseményeket ugyancsak 4 kategóriába soroljuk
-
kritikus vészhelyzet (pl.: árvíz, földrengés, természeti katasztrófa)
-
súlyos vészhelyzet (pl.: kiterjedt áramszünet, bombariadó, tűzeset valamely, szolgáltatásért felelős területen)
-
kiemelt hiba (pl.: nagyobb csőtörés, főbb átemelő leállása)
-
normál probléma (pl.: meghibásodások, kisebb csőtörések)
A besorolást ugyanazok a tényezők befolyásolják, amelyek a vízágazati eseményekét, úgy mint pl. fennáll-e élet- vagy balesetveszély, várhatóan milyen károk keletkeznek, stb.
Ez esetben is meghatározzuk a sürgősségi szintet annak érdekében, hogy a különböző helyszíneken egy időben végzett munkák ütemezése megfelelően történjen.
A szennyvízhálózatok esetében négy sürgősségi szintet határoztunk meg
-
1. szint: azonnali sürgősség: bejelentés alapján a közszolgáltatást, a szennyvíztisztító-telep teljes működését közvetlenül veszélyeztető esemény
-
2. szint: bejelentés alapján a közüzem, a szennyvíztisztító-telep részleges működését közvetlenül veszélyeztető esemény
-
3. szint: általános hibabejelentés szennyvíz hálózattal és/vagy átemelőkkel kapcsolatban
-
4. szint: a házi beemelők jogszabályban és Üzletszabályzatban meghatározott meghibásodása
Bár mindent megteszünk annak érdekében, hogy a Fővárosi Vízművek szolgáltatási területéhez tartozó települések ivóvíz- és szennyvízhálózata kifogástalan állapotban legyen, minden hibát sajnos nem tudunk megelőzni. Tudjuk, milyen bosszantó, ha a település ivóvíz- vagy szennyvízhálózata nem működik tökéletesen, megsérül, szivárog, ezért munkatársaink éjjel-nappal rendelkezésre állnak, hogy a szennyvízhálózati sérüléseket, vízfolyásokat elhárítsák, a közcső-hálózathoz tartozó, megrongálódott szerelvényeket, mérőket kijavítsák.
Kérjük, segítsen Ön is, hogy a hibákról minél előbb értesülhessünk, és mielőbb megkezdhessük a javítási munkálatokat.
Köszönjük, hogy partnerünk a hibaelhárításban!
Fővárosi Vízművek Zrt.
CIKKAJÁNLÓ