Hírek

Eseménykezelés az FVM területén

Tisztelt kisorosziak! A Fővárosi Vízművek tájékoztatóját közöljük változtatás nélkül, amelyben a rendkívüli események kezeléséről olvashatnak.

  VÍZMŰ INFORMÁCIÓ  


#kisoroszi #ilovekisoroszi #iloveduna #duna #szentendreisziget #ilovedunakanyar @kisoroszitelepules @kisoroszitelepuleshivatalosoldala

  ITT KERESSEN MINKET:        facebook  |  youtube  |  e-mail  |  elérhetőségeink
  MENETRENDEK:       MÁV |  Budapest Airport |  VOLÁNBUSZ |  MAHART |  BKK |  DKV |  MVK |  SZKT |  Tükebusz

Eseménykezelés a Fővárosi Vízművek Zrt. szolgáltatási területein

Bizonyára már sokakban felmerült a kérdés, mi történik egy csőtörés vagy csatorna-visszafolyás észlelését követően tett bejelentéssel? Hová érkezik a bejelentés, ki kezeli azt, és mi alapján dönti el, hogy mikor történjen a hiba kijavítása?

A Fővárosi Vízművek Zrt. szolgáltatási területén fellépő hibák bejelentésére a nap 24 órájában lehetőség kínálkozik akár telefonon,  a Vízvonal  06-40 247-247-es számán, az 1-es menüpont kiválasztásával, akár írásban, a hibabejelentes@vizmuvek.hu e-mail címen. Minőségbiztosítás céljából és annak érdekében, hogy a bejelentéseket könnyebben nyomon követhessük, a telefonhívásokról hangfelvételt készítünk és az adatokat minden esetben írásban is rögzítjük. .

Felhívjuk ügyfeleink szíves figyelmét, hogy a hibabejelentés hivatalos és a mielőbbi javítás szempontjából leghatékonyabb és leggyorsabb módja a fenti elérhetőségeink használata. A telefonon vagy az e-mail-ben érkező jelzés közvetlenül ahhoz a munkatársunkhoz kerül, akinek rálátása van a Fővárosi Vízművek teljes rendszerére, és haladéktalanul az adott probléma megoldásában érintett területet tudja értesíteni. Nagyon fontos, hogy a bejelentő minden lényeges információt és adatot közöljön munkatársunkkal, ezzel is megkönnyítve, hogy az észlelt hiba kivizsgálása és kijavítása  a lehető legrövidebb időn belül megtörténjen.

A bejelentéseket diszpécsereink először aszerint csoportosítják, hogy a meghibásodás az ivóvízhálózatot  vagy a szennyvízhálózatot érinti.

Ezt követően történik a munka rangsorolása. Ehhez a Fővárosi Vízművek szabályzatában rögzített sürgősségi szintek szolgálnak útmutatóul. A fővárosi kerületekben és az agglomerációban azonos elven  és azonos paraméterek figyelembe vételével történik a szintmeghatározás.. A hibák súlyosságát és a rendelkezésre álló erőforrásokat figyelembe véve indul meg a hibaelhárítási folyamat.

Vízágazati események kezelése

A vízágazati eseményeket komplexen vizsgáljuk. A bejelentést követően az eseményt kezelési szinttel, egyes szakaszait (pl. a kivizsgálás, helyszíni előkészítés, burkolat-helyreállítás, stb.) pedig hat sürgősségi szinttel jellemezzük.

Minden eseményt a 4 kezelési szint egyikébe sorolunk

  • kiemelt kezelési szintű esemény
  • emelt kezelési szintű esemény
  • normál kezelési szintű esemény
  • vészhelyzeti esemény

A szint meghatározásánál pedig a következő jellemzőket mérlegeljük

  • Veszélyezteti-e a Fővárosi Vízművek Zrt. működését?
  • Fennáll-e élet- vagy balesetveszély?
  • A hiba, illetve annak elhárítása okoz-e vízhiányt?
  • Hány főt érint az esemény?
  • Várhatóan milyen károk keletkeznek vagy milyen károk keletkeztek?
  • Milyen hatással van a közlekedésre?
  • Milyen hatást gyakorol a víztermelésre és az üzemeltetésre?

Az egyes események szakaszainak kezdési és befejezési idejét sürgősségi szint alapján határozzuk meg.

A hat sürgősségi szintet az adott meghibásodás körülményei befolyásolják, így például

  • az érintettek köre (egészségügyi létesítmény, közintézmény, ipari üzem)
  • a hiba következtében fellépő vízminőségi probléma
  • a vízfolyás helye
  • társközmű esetleges veszélyeztetettsége
  • külső hőmérséklet

Szennyvízágazati események kezelése

A szennyvízágazati eseményeket ugyancsak 4 kategóriába soroljuk

  • kritikus vészhelyzet (pl.: árvíz, földrengés, természeti katasztrófa)
  • súlyos vészhelyzet (pl.: kiterjedt áramszünet, bombariadó, tűzeset valamely, szolgáltatásért felelős területen)
  • kiemelt hiba (pl.: nagyobb csőtörés, főbb átemelő leállása)
  • normál probléma (pl.: meghibásodások, kisebb csőtörések)

A besorolást  ugyanazok a tényezők befolyásolják, amelyek  a vízágazati eseményekét, úgy mint  pl. fennáll-e élet- vagy balesetveszély, várhatóan milyen károk keletkeznek, stb.

Ez esetben is meghatározzuk a sürgősségi szintet annak érdekében, hogy a különböző helyszíneken egy időben végzett munkák ütemezése megfelelően történjen.

A szennyvízhálózatok esetében négy sürgősségi szintet határoztunk meg

  • 1. szint: azonnali sürgősség: bejelentés alapján a közszolgáltatást, a szennyvíztisztító-telep teljes működését közvetlenül veszélyeztető esemény
  • 2. szint: bejelentés alapján a közüzem, a szennyvíztisztító-telep részleges működését közvetlenül veszélyeztető esemény
  • 3. szint: általános hibabejelentés szennyvíz hálózattal és/vagy átemelőkkel kapcsolatban
  • 4. szint: a házi beemelők jogszabályban és Üzletszabályzatban meghatározott meghibásodása

Bár mindent megteszünk annak érdekében, hogy a Fővárosi Vízművek szolgáltatási területéhez tartozó települések ivóvíz- és szennyvízhálózata kifogástalan állapotban legyen, minden hibát sajnos nem tudunk megelőzni. Tudjuk, milyen bosszantó, ha a település ivóvíz- vagy szennyvízhálózata nem működik tökéletesen, megsérül, szivárog, ezért munkatársaink éjjel-nappal rendelkezésre állnak, hogy a szennyvízhálózati sérüléseket, vízfolyásokat elhárítsák, a közcső-hálózathoz tartozó, megrongálódott szerelvényeket, mérőket kijavítsák.

Kérjük, segítsen Ön is, hogy a hibákról minél előbb értesülhessünk, és mielőbb megkezdhessük a javítási munkálatokat.

Köszönjük, hogy partnerünk a hibaelhárításban!

Fővárosi Vízművek Zrt.

  CIKKAJÁNLÓ  

Hírküldő
Ne maradjon le a legfontosabbb hírekről!
Kérjük adja meg nevét és email címét és vegye igénybe hírküldő szolgáltatásunkat.
Sütibeállításokkal kapcsolatos információk

Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet.

Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.